© 2014 Jacqueline van Zwieteren. All rights reserved.

Reisgids in klantgericht werken

Het verhaal van Frans van Rheenen – Timpulse BV

We leven in een wereld van verwachtingen en aannames. Interactie tussen klanten en aanbieders van producten en diensten laat veel te wensen over. Er wordt slecht of zelfs niet geluisterd omdat aannames en zendingsdrang nog steeds de boventoon vormen. Het resultaat hiervan is dat klanten zich niet begrepen voelen in hun behoefte, hun belangen en hun verwachtingen. Dat is zonde van alle tijd, moeite en kosten.

Frans is ervan overtuigd dat het beter kan als managers en hun medewerkers eerst ‘begrijpen alvorens begrepen te willen worden’ en zich openstellen om te ‘delen en samen te werken’ met elkaar en met de klant. Eerst verbinden, dan verdienen.

Gedurende zijn tienerjaren is Frans al drukdoende met ondernemen en organiseren. Hij heeft een eigen schoonmaakbedrijf en organiseert menig dansfeest. Daarnaast is sport zijn grote passie. Hij is een allround teamplayer; altijd bewust van de kracht die er van een team uitgaat. Tot zijn grote spijt wordt hij na zijn eindexamen afgewezen voor de sportacademie. Hij moet een alternatieve studie bedenken en kiest uiteindelijk voor de studie bedrijfskundige economie aan de Erasmus Universiteit van Rotterdam. Een studie waar hij de – destijds nog – volle zes studiejaren voor benut. Studie, feestvieren, sport en werk; ze gaan hand in hand.

Inmiddels is Frans al enige jaren eigenaar van Timpulse BV; een advies- en trainingsbureau in klantgericht werken. Hij werkt met veel plezier, interactie met zijn klanten geeft hem waardering en erkenning. Zijn werk zet hem in zijn kracht en geeft hem energie. Frans ervaart dat de sleutel voor klantgerichtheid in de dagelijkse praktijk ligt; de WOW & AU-ervaringen. Hij helpt zijn klanten graag om deze sleutel te vinden – door anders te durven kijken – en te benutten. ‘Ik ben van toegevoegde waarde geweest als ik mijn klanten de ogen heb weten te openen.’ Andersom leert hij ook van zijn klanten en weten zij hem steeds weer te inspireren.

Uitgerust met een rijke schakering aan krachtige praktijkverhalen, die hij in diverse werkvormen tijdens zijn trainingen gebruikt, gidst, empowert en verbindt Frans mensen op alle niveaus en in groepen. Hij weet de kracht in een team los te maken. Hij daagt teamleden uit om met hernieuwde energie in beweging te komen en zorgt daarbij dat ze elkaar inspireren, conclusies durven trekken en daarop voort willen borduren. Frans laat zijn klanten zien en helpt ze te begrijpen hoe belangrijk hun rol in het geheel is. Hij leert ze zichzelf beter kennen. ‘Persoonlijke effectiviteit en groepseffectiviteit, daar sta ik voor.’

Frans is adviseur, trainer en coach op het gebied van commerciële vraagstukken. Hij helpt zijn klanten hun commerciële vaardigheden te verbeteren, waarna zij meer rendement uit hun externe en interne klanten kunnen halen.

Timpulse BV is er voor kleine en grote bedrijven. Voor mensen die meters willen maken, die veranderingen niet schuwen en zich openstellen om geholpen te worden. Maar die ook kritisch zijn naar Frans, die zichzelf en daarmee ook hem durven uit te dagen. Mensen die op zoek zijn naar ideeën en inspiratie om met elkaar te verbinden.

Ik vraag Frans of hij nog een advies heeft voor mij. Zijn antwoord: ‘Blijf jezelf ontwikkelen. En wees tegelijkertijd trots op – en koester – dat wat je al hebt. Zorg dat je het maximale uit je reis haalt.’  Frans is een prettige en positieve persoonlijkheid. Ik heb zelden iemand met zoveel liefde over zijn werk horen praten.

Geïnteresseerd in Frans zijn werk? Kijk dan op: www.timpulse.nl

© 2014 Het Verhaal Achter.

Plaats een reactie

Uw e-mail wordt nooit gepubliceerd noch gedeeld. Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

U mag deze HTML-elementen en attributen gebruiken <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*
*